NiceBoxes

Please wait..

Försäljningsvillkor

Priser och produktinformation
Våra priser är exklusive moms och i svenska kronor.

NiceBoxes Scandinavia AB reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformationen eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehåller vi rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av produktspecifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser.

Bekräftelse
När vårt system registrerat din beställning skickas en bekräftelse till din e-postadress. Får du ingen bekräftelse kontakta vår kundtjänst så kontroller vi din beställning.

Leveranstid
Vid beställning vardagar före 12.00 sker normalt leverans från oss samma dag. Till företag använder vi DHL som levererar dagen efter med undantag i de nordligaste delarna av Sverige där leveranstiden blir en extra dag. Till privatpersoner levererar vi med DHL Service Point till utlämningsställen, kund aviseras via mobil alternativt e-post. Företag har även möjlighet att välja DHL Service Point och hämta på utlämningsställe.

Leveransvillkor
Enhetsfrakt 150 kr på order under 1250:-. Fraktfritt i nätbutiken vid order över 1250 kr exkl. moms.

Småorderavgift
På order mindre än 275 kr exkl. moms tar vi ut en småorderavgift på 90 kr.

Leverans utanför Sverige
Utanför Sverige tillkommer fraktkostnader som vi meddelar kund före leverans.

Betalning
I kassan kan du välja mellan  betalsätten kortbetalning, direktbetalning, Swhish eller PaysonFaktura. Läs om de olika betalsätten här.

Reklamation
Transportskada eller paket som saknas måste anmälas direkt till chauffören vid mottagandet.

Information om ångerrätt     
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjandet av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Retur
Vid retur av vara p g a felbeställning står du för kostnaden för returfrakten. Vid retur av vara vid åberopande av garanti (fel på varan, förstörd vid leverans etc) skickar vi en returfraktsedel till dig där kostnaden är betald.

För att vi ska kunna godkänna din retur/ångerrätt av din vara så måste du först fylla i vår retursedel som du hittar här eller ringa 08-410 040 75
De uppgifter vi behöver är:
- Ordernummer som finns på orderbekräftelse, följesedel eller faktura.
- Ditt namn och kontaktuppgifter.
- Antal och namn på de produkter som önskas returneras.
- Vid  faktura ange kontonummer + clearingnummer och bank.
Observera att NiceBoxes Scandinavia AB först ska bekräfta att returen är tillåten och/eller att ångerfristen inte passerat innan varorna skickas tillbaka. Vid retur av en produkt ska ordernummer framgå. Kunden har ansvar för varan till dess den kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.

Returadress:
Packoplock
Att: NiceBoxes
Sjötullsgatan 42
602 28 Norrköping

Tel: 08-410 040 75

Återbetalning
När vi mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten) dock senast inom 30 dagar enligt Distanshandelslagen. Har du betalat med faktura överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalt med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

Ej uthämtade paket (privatpersoner)
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnader etc.) Därför tar vi ut 150 kr om ett paket ej hämtats ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivningen ovan.

Allmänna villkor vid tryckproduktioner.
Följande villkor gäller för köp av tryckta produkter. 
Vänligen läs igenom dessa villkor noggrant innan beställning. 
Vid beställning av våra tryckta produkter accepterar ni dessa villkor.

 

Leveranstid

Leveranstiden varierar efter varans tryck samt tillverkningsmetod. Se orderbekräftelse för mer information. 
Leveranstider som uppges för tryckta produkter är preliminära och beräknas efter godkänt korrektur och färgprover.

Leveransvillkor
Vi förbehåller sig rätten att över- eller underleverans om högst 10 %, såvida parterna inte avtalat annat.

Reklamationer
Reklamationsärenden skall påpekas inom 14 dagar från leverans, Reklamerat gods får inte användas. 
Prover och bilder ska alltid sändas till oss vid en reklamation.

 

Force majeure
Force majeure såsom krig, arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omständighet som parterna inte råder över, och som förhindrar Avisera att fullgöra leverans av beställda varor, befriar härmed Avisera från sådan förpliktelse. Köparen skall i dessa fall underrättas om denna omständighet, som kan tillämpas av denna klausul.

 

Priser och avgifter
Våra produktpriser är exklusive moms och bearbetning. Se din orderbekräftelse alternativt kontakta oss för mer information gällande priser.
Vi förbehåller sig rätten till prisjusteringar som beror på omständigheter utanför vår kontroll utan föregående varsel, såsom vid förändring av valutakurser, råvarupriser, politiska beslut etc.

 

 

Standardvillkor för förpackningsleveranser.

Standarvillkor SLF-15  
http://www.grafiska.se/siteassets/dokument/produktkvalite/leveransvillkor/slf-15.pdf